Palveluja Kotiin -passi KOULUTTAJASIVUT
Palveluja Kotiin -passin tavoite on vahvistaa ja varmistaa kodeissa tuotettavan palvelutyön luotettavuutta ja laatua.Palveluja Kotiin -passi kertoo erikoistumisesta palvelutyöhön asiakaskoti työympäristönä, vastaavasti kuin Elintarvikehygieniapassi (-osaamistodistus) kertoo osaamisesta työskennellä elintarvikehuoneistoissa.
Palveluja Kotiin -passin suorittaminen valmentaa palvelutilanteisiin ja varmistaa niissä onnistumista.
Palveluja Kotiin -passilla ansaitaan kuluttajan luottamusta avata hänen kotinsa ovi ja vahvistetaan taitoa toimia kuluttajan kotona hänen antamansa luottamuksen arvoisesti.
Palveluja Kotiin -passi on tarkoitettu vieraassa kodissa ammattimaisesti palveluja tuotaville.
Se on ammattialasta riippumaton.
Palveluja Kotiin -passin osaamisalueet ovat: kuluttajakäyttäytyminen, toiminta asiakkaan kodissa, kotitalousvähennys ja kuluttajansuojalaki. Palveluja Kotiin -passin suoritus koostuu 1. ennakkolukemisto 2. koulutustilaisuus 3. osaamistesti. Passin suoritus edellyttää itsenäistä valmentautumista sitä varten laaditun ennakkomateriaalin avulla.
Passin suoritus sisältää 4 x 45 min asiantuntijaluennot ja 1 x 45 kirjallisen kokeen. Passin suorituksesta saa todistuksen.Palveluja Kotiin -passin suoritukset rekisteröidään yhtenäiseen tiedostoon yleisesti nähtäville.
Palveluja Kotiin -passien vastaanottajina ovat oppilaitokset.
Passista saa todistuksen ja mukana pidettävän kortin. Palveluja Kotiin -passin suoritukset rekisteröidään yhtenäiseen tiedostoon yleisesti nähtäville ELIAS.fi-nettitorille. (vrt myös TUKES tai VTT märkätilasert ja sähkötyöluvat.)
Lisätietoja Taija Härkki / Palveluja Kotiin ELIAS.fi p. 0400 432 585